سلام، به وبلاگ خودتون خوش اومدید. من حامد هستم و در اینجا هدفم اشتراک گذاری تجربیاتم و آموخته‌هایم با شما هست. دوست دارم در اینجا هم خودم بیشتر یادبگیرم هم به دیگران کمک کنم تا مشکلات پیش رویشان را راحت‌تر حل کنند و اشتباهات من را تکرار نکنند.

تگ‌ها

کسب و کار اینترنتی چیست؟ تعریف کسب و کارهای آنلاین به زبان ساده

Rectangle 59

کسب و کار اینترنتی چیست؟ تعریف کسب و کارهای آنلاین به زبان ساده

زمان مطالعه 2 دقیقه

کسب و کار اینترنتی چیست؟ تعریف کسب و کارهای آنلاین به زبان ساده

کسب و کار اینترنتی یعنی هر شکل فعالیت یک کسب و کار بر روی اینترنت. در اواسط دهه ۱۹۹۰ که اینترنت به وجود آمد کسب و کار‌های سنتی فرصت مناسبی دیدند تا با فعالیت بر روی آن کسب و کار خود را گسترش دهدند.

همینطور کسب و کار‌های کاملا جدیدی هم بر روی اینترنت شکل گرفت که ایده آنها ربطی به کسب و کار سنتی نداشت و کاملا متفاوت بودند از جمله خود گوگل یا فیسبوک.


تعاریف کسب و کار اینترنتی

تعریف‌های خیلی زیادی از کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد اما چکیده آنها می‌شود هرگونه کسب درآمدی در اینترنت که به وسیله فروش یا ارائه خدمات انجام می‌شود. یعنی شما با فروش محصولات و کالاهای فیزیکی و یا دیجیتالی، همینطور با ارائه خدماتی همچون مشاوره، انجام کارهای تخصصی یا هرگونه خدمتی در اینترنت شما دارای یک شغل اینترنتی هستید.

نکته مهم: با فراگیر شدن اینترنت در ایران نیز باید این فرصت مهم را از دست نداد و به سراغ راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی رفت.


چرا کسب و کار اینترنتی مهم است و نباید از آن غافل شد؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد اما مهمترین دلیل این است که شما محدود به زمان و مکان نمی‌شوید. یعنی کسب و کار شما در طول ۲۴ ساعت می‌تواند فعال باشد و مشتریان شما از هر کجای ایران و یا جهان نیز می‌توانند باشند.


دیگر دلایل مهم:

  • راه اندازی آسان
  • هزینه کمتر
  • مدیریت راحت
  • سرعت بیشتر در کسب درآمد
  • راه‌اندازی ایده‌های مختلف و جدید


یک سوالی که برای اکثر افراد مطرح می‌شود این است که آیا با راه‌اندازی یک پیچ در اینستاگرام و یا با ساخت سایت، ما دارای کسب و کار اینترنتی شده‌ایم؟ باید بگوییم به نوعی بله اما این تنها قسمتی از کسب و کار اینترنتی است. در فرایند کسب و کار اینترنتی شما باید یک سیستم داشته باشید که دارای ابعاد و اجزای مختلی است و بدون آنها کسب و کار اینترنتی شما دچار مشکل است و به خوبی کار نمی‌کند.

یکی از این اجزا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا راه اندازی سایت است اما این فقط یک بخش آن است.


برای شناخت هر چه بهتر کسب و کار اینترنتی با من همراه باشید.

در ادامه ممکن است با سوال‌های زیر روبرو شوید که پیشنهاد می‌کنم به مطالعه آنها بپردازید:

مزایا و معایب کسب و کار‌اینترنتی

قدم صفر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مممد
مممد
میهمان
5 ماه قبل

تستی هست

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x